dilluns, 31 de desembre del 2012

I a més...


I A MÉS…

Per a Xelo Mir (dona)

Je suis comme je suis
Je suis faite comme ça
Que voulez-vous de plus
Que voulez-vous de moi

(Paroles, Jacques Prévert)








Jo sóc com el que sóc
No tal com m’han parit
Estime qui m’estima
I a qui m’estima tinc

visc un poc de vergonya
i un poc sol i un poc trist
plore com una dona
I ric sense permís

No sé  recomanar-me
no demaneu per mi
Sense permís m’amague
Dins d'un estrany vestit

Canviar no puc res
i gens de mi no dic
M’he posat un arnés
I me n’he fet abric

Si m’heu vist una volta
Nu de nit i amb capell
Perdut i poca solta
Era jo i era ell

Vull a tothom plaer
I dir que no sovint
Ja em costa prou saber
I ajustar el que dic

Si agrade no sé a qui
Als veïns no em sé fer
Un com jo que beu vi
O potser  foraster

Agrade a qui agrade
Res no puc canviar
Estime com els nens
Només per estimar

Jo mateix no em convide
No sé com he de  fer
A qui reclame Estime
La culpa és meua ho sé

Tot ho vull  si se’m nega
Si és tot meu no prenc res
Recelós si m’espera
Quan l’enyore després

Senzillament camine
Vaig amb l’amic del braç
Sóc allà no per plaure
Al costat vinc com vas

Pobre soc per al homes
Ni alt ni prim ni polit
Quan festege les dones
És quan visc com un ric

No gens del que me passa
M’agradaria ser
En compartir la casa
És per fer-me plaer

Molt més que els convidats
M’estima algun amic
Perquè no l’he triat
Perquè no m’ha elegit

No pregunteu per mi
En sabeu  tant  i més
Què puc fer què puc dir
És com sóc sóc com és

I a més…

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada